Historyjki, plansze logopedyczne

Plansze logopedyczne – historyjki obrazkowe

Każda szkoła podstawowa w gabinecie logopedycznym powinna mieć odpowiednie pomoce terapeutyczne, wspierające logopedę w jego codziennej pracy z dziećmi borykającymi się z dysfunkcjami mowy. Dzięki dużej ilości prostych pomocy można ciekawie zorganizować zajęcia - tak, aby dziecko czerpało z nich tak dużo, jak to możliwe, a do tego jeszcze chętniej przychodziło do gabinetu.

Jak pracować z historyjkami obrazkowymi?

Historyjki obrazkowe to plansze zawierające wizerunki różnych przedmiotów lub całych sytuacji. Dzięki nim dziecko uczęszczające na zajęcia logopedyczne kształtuje swoją lewą półkulę odpowiedzialną za prawidłową mowę i logiczne myślenie. To bardzo ważne w postępie procesu logopedycznego - prawidłowo rozwinięty mózg pozwoli dziecku jeszcze lepiej pracować nad artykulacją poszczególnych dźwięków. Plansza logopedyczna skłania dziecko do ułożenia historii w odpowiedniej kolejności, zgodnie z zasadami ciągu przyczynowo-skutkowego, czy stworzenie własnej zabawnej historii. Umożliwia opowiadanie, co widać na obrazkach, wzbogaca język i utrwala poprawne formy części mowy.

Dlaczego warto postawić na historyjki obrazkowe?

Historyjki logopedyczne to bardzo proste narzędzia, które pomagają dowolnie zorganizować zajęcia logopedyczne według własnej koncepcji i potrzeb. Umożliwiają dziecku rozwój jego kreatywności, ponieważ nie narzucają w całości konkretnych słów, czy działań, jakie należy wykonywać pracując z historyjkami. Panuje tu pewna dowolność, co jeszcze bardziej ośmiela dziecko do tworzenia własnych, kreatywnych opowieści i swobodniejszego wypowiadania się na codzienne, znane mu z życia tematy. Tym samym praca logopedy staje się łatwiejsza, a dziecko szybciej czyni postępy, a o to właśnie chodzi!

Zapisz na liście

Brak list.
Dodaj nową listę