Darmowa wysyłka zamówień internetowych od 150 zł. Przelew 14 dni dla placówek publicznych.

Bambikowe Logoprzygody

199125

Produkt dostępny

2 199,90 zł



Pobierz plik

Scenariusze zajęć_199125

Pobierz plik (479.49k)
Więcej plików do pobrania znajduje się pod opisem produktu

Więcej informacji

Przeczytaj Recenzję "Bambikowych Logoprzygód" cz.1

Przeczytaj Recenzję "Bambikowych Logoprzygód" cz.2

Przeczytaj Recenzję "Bambikowych Logoprzygód" cz.3


„Bambikowe Logoprzygody” to nowy program multimedialny przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Może być wykorzystywany podczas terapii prowadzonej przez logopedę lub pedagoga w gabinecie oraz w domu przez rodziców w celu stymulowania rozwoju mowy i języka dziecka.

Program posiada bardzo ciekawą i kolorową szatę graficzną. Jest bardzo prosty w obsłudze. Materiał językowy wykorzystany w większości ćwiczeń podawany jest w formie losowej więc dziecko ma możliwość wielokrotnego powtarzania zadania i nie uczy się odpowiedzi na pamięć.

Zaletą Bambikowych Logoprzygód jest również fakt, że zawarte w nim ćwiczenia są dostosowane do dzieci, które jeszcze nie czytają - po najechaniu kursorem na tekst czyta go lektor lub materiał językowy podany jest w formie graficznej. Część tekstu podzielona jest kolorami na sylaby, co stanowi duże ułatwienie dla dzieci, które umiejętności czytania jeszcze dobrze nie opanowały. W programie zastosowano również jednolity dla wszystkich zadań system motywacyjny. Odpowiednie sygnały dźwiękowe informują dziecko o poprawności wykonania zadania, czasami na ekranie pojawia się Smok Bambik lub inna NIESPODZIANKA, często słychać słowną pochwałę lub w przypadku kilku nieprawidłowych odpowiedzi motywator np. Następnym razem na pewno się uda!

W skład zestawu wchodzą: 
• Pendrive z programem - licencja 1 stanowiskowa
• słuchawki dwukanałowe 
• 70 naklejek 
• książeczka postępów dziecka

Całość składa się z sześciu części.

Każda z nich zawiera zestaw ćwiczeń rozwijający konkretną umiejętność. Z Bambikowymi Logoprzygodami możemy pracować nad:

usprawnianiem praksji oralnej wykonując ćwiczenia artykulacyjne przygotowane w formie 20 mini filmików. Każdy z nich przedstawia dziecko wykonujące wybrane ćwiczenie usprawniające prace języka i/lub warg. Długość czasu trwania ćwiczenia/filmiku możemy dostosować do możliwości dziecka. Na filmikach niektóre dzieci radzą sobie z zadaniami lepiej inne gorzej, ale razem z nimi łatwiej będzie dziecku przed monitorem wykonywać wielokrotne ruchy języka, warg i dotrwać do końca wybranego czasu, który odmierza zegar znajdujący się obok ekranu;

poprawą spostrzegania i przetwarzania słuchowego dzięki ćwiczeniom słuchowym takim jak: „ Różnicowanie dźwięków niewerbalnych” - np.: cicho - głośno, wysoko - nisko, szybko - wolno; „Co słyszysz po kolei - pamięć słuchowa wyrazów”, gdzie dziecko ma możliwość wyboru liczby słów do zapamiętania od 2- 6. Dzieci najpierw słuchają słów, a następnie układają odpowiadające im obrazki w takiej samej kolejności. Obrazków jest o jeden więcej niż wypowiedzianych słów, więc nie jest to takie proste. „Słyszę i rozumiem”, czyli rozpoznawanie słów w szumie. Jest to forma treningu słuchowego. Dziecko najpierw dokonuje wyboru liczby słów od 2- 4, a następnie po usłyszeniu słowa w szumie ma wybrać odpowiadający mu obrazek spośród znajdujących się na ekranie. „Co słychać w wyrazie” to również zabawa z możliwością wyboru rodzaju ćwiczenia tj. określania nagłosu lub wygłosu wyrazu oraz skoncentrowania się w ramach wybranej grupy na pracy z samogłoskami lub spółgłoskami. „Różnicowanie dźwięków mowy”, gdzie możemy wybrać jedną z dwóch grup ćwiczeń i pracować na sylabach lub wyrazach. Po usłyszeniu sylaby lub wyrazu zadaniem dziecka jest rozpoznawać, która z prezentowanych u dołu ekranu liter odpowiada głosce występującej w usłyszanej sylabie lub usłyszanym słowie. W ramach każdej z tych grup możemy z dzieckiem pracować z dźwiękami różniącymi się dźwięcznością - bezdźwięcznością (w-f) oraz zestawami typu sz - s - ś itp. „Rytmy”. To 3 rodzaje ćwiczeń. Dziecko może nauczyć się tu rozpoznawać rytm i wskazywać pasujący do niego układ graficzny; określać, czy dwa rytmy są takie same czy różne lub po wysłuchaniu rytmu spróbować samodzielnie ułożyć go na ekranie. „Rymy”. To również zestaw 3 grup zadań. Dzieci ćwiczą tu odnajdywanie par słów, które rymują się; szukają rymu do zaprezentowanego słowa; uzupełniają zdania wyrazami, tak aby powstała rymowanka.;

wymową w oparciu o grupę ćwiczeń mających na celu wspieranie dziecka w pracy nad poprawą artykulacji. Każda z proponowanych głosek może być utrwalana w izolacji, na poziomie sylaby, wyrazu (w nagłosie, śródgłosie i wygłosie), w zwrotach dwuwyrazowych. Zabawy z głoskami polegają na powtarzaniu, samodzielnym wybrzmiewaniu i nazywaniu obrazków. Na poziomie zdania pracujemy z dziećmi nad różnicowaniem głosek typu „sz - s”. Mamy tu również możliwość autokorekty, czyli wysłuchania i oceny poprawności własnych wypowiedzi przez dziecko. Nieco bardziej rozbudowana jest część ćwiczeń dotycząca głoski „r”. Zawiera ona ćwiczenia wstępne do tej głoski, wyrazy w których głoska r występuje po określonych głoskach t, d, p, b, k, g; wyrazy z głoską „r” między samogłoskami oraz głoskę „r” w zwrotach dwuwyrazowych i zdaniach.;

wzbogacaniem słownictwa dzięki poznaniu „Przeciwieństw” - czyli przymiotników określających przeciwstawne cechy desygnatów oraz określaniu cech rzeczowników. Dzieci poznają tu też treść przysłów i nauczą się ich znaczeń;

rozwijaniem kompetencji językowych wykonując zadania dające dzieciom możliwość wyszukiwania i poprawiania błędów logicznych i gramatycznych w zdaniach; opisywania ilustracji oraz uzupełniania tekstów opowiadań wyrazami w odpowiedniej formie gramatycznej;

• Ostatnia z części Warto tu zajrzeć zawiera podstawowe informacje o warunkach prawidłowego rozwoju mowy, najczęstszych wadach artykulacyjnych oraz dyplomy do wydrukowania.

Program współpracuje z:

• komputerem posiadającym ekran dotykowy

• tablicą interaktywną

Wymagania systemowe: 1. Windows XP 32/64-bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 512MB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 2. Windows Vista/7/8 64-bit + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 2GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa 3. Mac OS X 10.7 64-bit procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 4. Linux Ubuntu 14.04 z bibliotekami: SDL2, Swscale 2, AVformat 54, AVcodec 54, AVutil 52 procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 512MB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa



Produkty polecane

Klienci, którzy zakupili ten produkt, kupili również:

Pobierz plik

Tematyka strony: wyposażenie szkół, wyposażenie przedszkola, pomoce edukacyjne, pomoce dydaktyczne, wyposażenie żłobków i przedszkoli
Kliknij, aby się z nami skontaktować