Darmowa wysyłka zamówień internetowych od 150 zł. Przelew 14 dni dla placówek publicznych.

Programowanie w ruchu: Krok po kroku do sprytnych robotów

145094

Produkt dostępny

2 990,00 zł

-970,00 zł

3 960,00 zł

Więcej informacji

Zestaw "Programowanie w ruchu: Krok po kroku do sprytnych robotów" zawiera wszystkie 4 części dla kolejnych grup wiekowych (Krok po kroku. Procesy i czynności; Bramy i klucze. Kiedy kolejność ma znaczenie; Tajemne sygnały. Znaki i kody; Język robotów. Pętle i warunki).

Zamawiając cały zestaw otrzymujecie Państwo dodatkowo matę interaktywną gratis!

 

O metodzie "Programowanie w ruchu":

Nauka programowania przez zabawę bez konieczności użycia komputera.

Programowanie w ruchu to nowatorskie podejście do nauczania informatyki, a w szczególności nauczania samej umiejętności programowania wśród dzieci w wieku wczesnoszkolnym (6-10 lat). Kluczowe jest przekonanie, że tzw. „kodowanie” nie wymaga wyjątkowych umiejętności dostępnych tylko dla nielicznych wybrańców. Nauczanie programowania polega bowiem na rozwijaniu bardzo prostych i podstawowych umiejętności, które są, podobnie jak podstawowe umiejętności matematyczne, niezbędną bazą dalszego rozwoju „dorosłych” umiejętności programistycznych. Umiejętności te nazywamy myśleniem komputacyjnym i w takiej właśnie formie znalazły się w nowej podstawie programowej przedmiotu - informatyka, obejmującej również okres wczesnoszkolny. Stanowią one, obok umiejętności czytania, pisania i liczenia, „czwartą alfabetyzację” - coraz bardziej potrzebną we współczesnym świecie. Dla tych, którzy pójdą w swoim życiu w kierunku szeroko rozumianej informatyki, te bazowe umiejętności stanowią niezbędną podstawę dalszego rozwoju. Dla wszystkich pozostałych - będą cenną lekcją umiejętności analizowania i rozwiązywania problemów, stosowania precyzyjnego języka, wyobraźni przestrzennej, planowania, doskonalenia się i pracy zespołowej.

Programowanie w ruchu, to unikalny program rozwijający w dzieciach w okresie wczesnoszkolnym tzw. myślenie komputacyjne, czyli otwarte podejście do rozwiązywania problemów wykorzystujące m.in. oddzielanie elementów znaczących od drugorzędnych, wykrywanie prawidłowości i powtórzeń, weryfikowanie rozwiązań i uczenie się na błędach. Wszystkie te umiejętności są podstawą programowania komputerowego i wprowadzają dzieci w świat informatyki.

Nauka, jak wskazuje nazwa programu, odbywa się w ruchu i to w ruchu samych dzieci obejmującym zarówno rozwiązywanie zadań w rzeczywistej przestrzeni klasy, oraz w umownej przestrzeni labiryntów dostosowanych do wielkości kroków dziecka, sterowanie obiektami na tablicy multimedialnej przy pomocy kroków na interaktywnej macie, poprzez ćwiczenia ruchowe, w których umowne kody wzrokowe i dźwiękowe lub ich kombinacje przetwarzane są na rzeczywiste czynności dzieci.

W każdym z tych ćwiczeń dzieci kinestetycznie (poprzez tzw. czucie głębokie) pobudzają swój układ nerwowy, łącząc nieświadome zwykle ruchy ze świadomymi operacjami logicznymi wywoływanymi zarówno przez bodźce zewnętrzne (wzrokowe i słuchowe) jak i wewnętrzne procesy myślowe koncentrujące się na rozwiązywaniu problemów.

W ten sposób wpływają pozytywnie na integrację sensoryczną w zakresie propriocepcji (czucia głębokiego) oraz zmysłu równowagi i orientacji w przestrzeni (układu przedsionkowego).

Założenia metodyczne Programowania w ruchu:

1. Uczymy podstawowych umiejętności niezbędnych do programowania, a nie samego programowania w postaci tekstowego kodu.

2. Wprowadzamy programowanie w działaniu - poprzez zabawę i ruch, bez teorii ani definicji.

3. Wspieramy samodzielne lub zespołowe rozwiązywanie problemów, pozwalamy uczyć się na błędach i uczyć się dzieciom od siebie nawzajem.

4. Uczymy konkretnie - zarówno w zakresie języka, jak i realizowania zadań w oparciu o konkretne, choćby nawet bajkowe, przykłady.

5. Uczymy w ruchu - podstawowym miejscem nauki jest tzw. dywanik i gry wielkowymiarowe, na których cała grupa może się swobodnie poruszać.

6. Ułatwiamy indywidualizację, przydzielanie zadań różnym uczniom i różnym zespołom, tak żeby wszyscy uczniowie byli aktywni na każdych zajęciach i przyjmowali role adekwatne do ich możliwości.

7. Tablet czy komputer nie są warunkiem nauki programowania. Rozpoczynamy naukę bez tych narzędzi oswajając uczniów jednocześnie z dotykową tablicą multimedialną i matą interaktywną, które stanowią możliwie naturalne i intuicyjne formy komunikacji z programem w otoczeniu klasy.

 

Program obejmuje 32 grupy tematyczne podzielone na cztery części:

1. Krab: Krok po kroku. Procesy i czynności - 6-7 lat

2. Krasnal: Bramy i klucze. Kiedy kolejność ma znaczenie - 7-8 lat

3. Czarodziej: Tajemne znaki. Znaki i kody - 8-9 lat

4. Programista: Język robotów. Pętle i warunki - 9-10 lat

 

Każdy z tematów realizowany jest przez:

1. ćwiczenie praktyczne obywające się w realnej przestrzeni klasy

2. dwie tury zabaw klasowych z wykorzystaniem wielkowymiarowej gry na dywaniku klasowym

3. co najmniej dwie karty pracy z prostymi zadaniami

4. ćwiczenie ruchowe z kodowaniem czynności

5. ćwiczenie interaktywne przy tablicy multimedialnej

 

Każda z części zawiera komplet materiałów dla całej klasy:

1. trwałe, kartonowe labirynty lub gry, maski awatarów dla dzieci, bramy i klucze, cele oraz znaki do układania instrukcji, przeznaczone do wykorzystania na dywaniku klasowym

2. znaki do wykorzystania w zabawach ruchowych

3. jednorazowe karty pracy, karty postępów z naklejkami do zaznaczania osiągniętego poziomu, certyfikaty i odznaki

4. zestaw zabaw interaktywnych i materiałów do wykorzystania na tablicy multimedialnej

5. poradnik metodyczny ze scenariuszami lekcji

 

Elementy jednorazowe (po 25 sztuk) do poszczególnych części można dokupić w zestawach uzupełniających dla całych klas (145099-145102, sprzedawane osobno).







Produkty uzupełniające

KodNazwaIlośćCenaWartość
Podgląd
145099
Programowanie w ruchu: Krok po kroku. Zestaw uzupełniający1
190,00 zł
190,00 zł
Podgląd
145100
Programowanie w ruchu: Bramy i klucze. Zestaw uzupełniający1
190,00 zł
190,00 zł
Podgląd
145101
Programowanie w ruchu: Tajemne sygnały. Zestaw uzupełniający1
190,00 zł
190,00 zł
Podgląd
145102
Programowanie w ruchu: Język robotów. Zestaw uzupełniający1
190,00 zł
190,00 zł
Podgląd
U182
Szkolenie „Programowanie dla najmłodszych, czyli od japońskich szachów do programowania w zabawie”1
1 490,00 zł
1 490,00 zł

Produkty polecane

Kliknij, aby się z nami skontaktować