Darmowa wysyłka zamówień internetowych od 150 zł. Przelew 14 dni dla placówek publicznych.

Programowanie w ruchu: Złapmy lwa!

145092

O dostępność zapytaj BOK: 0 801 577 544

1 290,00 zł



Pobierz plik

Więcej informacji



„Złapmy Lwa!” to wyjątkowy zestaw pomocy dydaktycznych rozwijających myślenie logiczne i strategiczne najmłodszych uczniów. Zestaw opiera się na japońskiej grze Dōbutsu shogi (dosł. „zwierzątkowe szachy”, jap. どうぶつしょうぎ) zaprojektowanej przez zawodową szachistkę Madokę Kitao oraz graficzkę Maiko Fujitę w celu popularyzacji japońskich szachów i dostosowania ich do wykorzystania na zajęciach dla dzieci w wieku od 7 lat. Po trzech latach eksperymentalnych wdrożeń prowadzonych przez Instytut Matematyczny Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Fundację Przyjaźni Polsko-Japońskiej NAMI i we współpracy z autorkami gry, przygotowany został zestaw do użytku w polskich szkołach na zajęcia z programowania w nauczaniu wczesnoszkolnym. Gra zachowuje wszystkie walory logiki i strategii znanej z europejskich szachów sprowadzając je jednak do niezbędnego minimum: czterech figur-zwierzątek dla każdego z dwóch graczy i planszy o wymiarach trzy na cztery pola. Scenariusze zajęć są przygotowane dla wszystkich nauczycieli, szczególnie dla tych, którzy rozpoczynają dopiero nauczanie programowania najmłodszych uczniów. Typowa dla Japończyków dbałość o szczegóły zaowocowała grą, której reguły da się wyjaśnić w kilka minut (można też wyświetlić pięknie i zabawnie animowany film z instrukcją). Nie trzeba też pamiętać o możliwych ruchach zwierząt na planszy - są oznaczone dobrze widocznymi na figurach znakami.Gra spełnia wymogi podstawy programowej w zakresie nauki programowania w nauczaniu wczesnoszkolnym. Jest używana przez miliony dzieci w Japonii i innych krajach.

"Złapmy lwa" to nie tylko gra, ale cały zestaw ćwiczeń i pomocy dydaktycznych przenoszących naukę szeroko rozumianych umiejętności szachowych (myślenie logiczne, myślenie strategiczne, pamięć i orientację przestrzenną, umiejętność rozwiązywania problemów, a także cechy charakteru takie jak intuicja, koncentracja oraz umiejętność doskonalenie się) z poziomu pojedynczej planszy z pionkami na działania ruchowe wykonywane jako wspólne ćwiczenia lub grę w dużym wymiarze na klasowym dywaniku.

Dzieci uczestniczące w zabawie wspólnie operują dużymi miękkimi poduszkami na dywanowej planszy, a następnie przechodzą do mniejszych plansz z drewnianymi klockami uwrażliwiając się na różne rodzaje bodźców dotykowych.

Ze względu na skalę ruchu, dzieci kinestetycznie (poprzez tzw. czucie głębokie) pobudzają swój układ nerwowy, łącząc nieświadome zwykle ruchy ze świadomymi operacjami logicznymi wywoływanymi zarówno przez bodźce zewnętrzne (wzrokowe i słuchowe) jak i wewnętrzne procesy myślowe koncentrujące się na rozwiązywaniu problemów.

W ten sposób wpływają pozytywnie na integrację sensoryczną w zakresie dotyku, propriocepcji (czucia głębokiego) oraz zmysłu równowagi i orientacji w przestrzeni (układu przedsionkowego)

Najważniejsze cechy gry:
• Rozwijanie myślenia logicznego i strategicznego
• Proste reguły i doskonały sposób ich tłumaczenia
• Piękna grafika i bogata obudowa gamifikacyjna
• Nauka przez zabawę w całej grupie, głównie na dywanie klasowym
• Możliwość rozpoczęcia nauki bez umiejętności czytania
• Doskonały wstęp do szachów
• Proste i zrozumiałe scenariusze zajęć z pełną obudową
• Nie wymaga od nauczycieli umiejętności informatycznych, ani umiejętności gry w szachy Produkt dostępny w sprzedaży od września 2017 r.

Zestaw zawiera komplet materiałów dla 25-ciu dzieci.

Pomoce trwałe:
• grę dywanową do zabawy grupowej - mata 1,5 m na 2 m i 8 dużych miękkich poduszek,
• 12 zestawów stolikowych do gry w parach,
• poradnik metodyczny wraz ze scenariuszami zajęć, ćwiczenia interaktywne na tablicę multimedialną i materiały multimedialne.

Pomoce jednorazowe:
• karty pracy (124 sztuk, 8 wzory),
• certyfikaty umiejętności (100 sztuk, 4 wzory),
• karty turniejowe z naklejkami (25 sztuk),
• przypinki i naklejki - nagrody,
• plakat A3 z zasadami gry,
• kolorowanki do wykonania własnych zestawów do gry w domu przez dzieci (25 sztuk).

Pomoce jednorazowe po ich zużyciu można dokupić w cenie 250 zł (zestaw dla 25-ciu dzieci, kod: 145093).



Produkty uzupełniające

KodNazwaIlośćCenaWartość
Podgląd
145093
Programowanie w ruchu: Złapmy lwa! - Zestaw uzupełniający1
250,00 zł
250,00 zł
Podgląd
U182
Szkolenie „Programowanie dla najmłodszych, czyli od japońskich szachów do programowania w zabawie”1
1 490,00 zł
1 490,00 zł
Podgląd
U187
Szkolenie - kodowanie i programowanie w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej1
1 499,00 zł
1 499,00 zł

Produkty polecane

Pobierz plik

Kliknij, aby się z nami skontaktować