Darmowa wysyłka zamówień internetowych od 150 zł. Przelew 14 dni dla placówek publicznych.

Photon


INFORMACJE PODSTAWOWE
  • Dziecko i robot
  • Zawartość pudełka
  • Możliwości Photona
  • Specyfikacja techniczna robota
  • Wymagania techniczne urządzeń do obsługi Photona
PIERWSZE KROKI
  • Krok 1: Włączanie Photona
  • Krok 2: Łączenie się z robotem
  • Krok 3: Rozwój robota
  • Krok 4: Programowanie
APLIKACJE I INTEGRACJE
  • Aplikacje producenta
  • Interfejsy programowania
  • Integracje
OBUDOWA METODYCZNA
  • Scenariusze
  • Mata
  • Fiszki
  • Lekcje pokazowe
ZESTAWY Z PHOTONEM

Pierwszy ROBOT EDUKACYJNY na miarę XXI wieku, który rozwija się razem z dzieckiem.
Przyjazny, bezpieczny, wyjątkowy.

Dziecko i robot

Photon rozwija się wraz z dzieckiem, przekazuje dzieciom wiedzę na temat skomplikowanej technologii poprzez doświadczenia i eksperymenty.

Oznacza to, że jego umiejętności są ściśle powiązane z tym czego nauczyło się dziecko. Po wyjęciu Photona z pudełka, robot nie potrafi nic. To dzieci pomagają mu nauczyć się wszystkiego od podstaw – kierunków, kolorów czy nawet reagowania na bodźce i interakcję z otoczeniem. Przy tej okazji, dzieci uczą się jak działają technologie oraz stawiają swoje pierwsze kroki w świecie programowania. Uczą się nawet o tym nie wiedząc!

Ze względu na rozbudowane możliwości Photona oraz liczne dedykowane aplikacje dostosowane do dzieci w różnym wieku (od 3 do 18 lat), robot z powodzeniem może być wykorzystywany w przedszkolach, szkołach podstawowych, szkołach średnich. Fantastycznie sprawdza się jako urządzenie wspierające rozwój dzieci w świetlicach szkolnych, bibliotekach oraz podczas zajęć specjalnych

Zawartość pudełka

Możliwości Photona

Specyfikacja techniczna robota

WYMIARY172mm x 170mm x 190mm
WAGA690g
BATERIAAkumulator 2600mAh (9.62 Wh) z czasem pracy do 8 godzin
ŁADOWANIECzas ładowania baterii to 3h, robot sygnalizuje naładowanie świecąc czułkami na zielono
ŁĄCZNOŚĆBluetooth 4.0
CERTYFIKATYDeklaracja zgodności CE (RoHS, EN-71)
GWARANCJA2 lata gwarancji, naprawa do 14 dni roboczych od przyjęcia zgłoszenia. Produkcja i serwis urządzeń w Polsce

Do nauki programowania z robotem Photon niezbędne jest urządzenie mobilne (tablet, smartfon) lub komputer albo laptop (z podłączonym Photon Magic Dongle, który jest sprzedawany osobno).

Photon Magic Dongle to niewielkie urządzenie, które umożliwia:

  • integrację robota z komputerem,
  • wykorzystanie tablicy interaktywnej podczas zajęć z robotem,
  • programowanie z użyciem narzędzi Scratch, Blockly, MakeCode i innych,
  • programowanie aż do 8 Photonów z każdego komputera w pracowni informatycznej.

Wymagania techniczne urządzeń do obsługi Photona

Wymagania minimalne tabletu lub smartfonu do sterowania robotem:

  • procesor 1.2 GHz, 4 rdzenie,
  • pamięć 8 GB,
  • pamięć RAM 1 GB DDR3,
  • ekran 7”, rozdzielczość 1024 x 600,
  • system min. Android 4.4 KitKat, iOS 8.0+,
  • bluetooth min. Bluetooth 4.0.

W przypadku komputerów, Photon Magic Dongle działa na systemach Windows 7+. Fire OS 4.1.1+, MacOS 10.9+, ChromeOS 52+

WAŻNE: Jeżeli aplikacja na urządzeniu mobilnym nie znajduje robota należy upewnić się, że usługi lokalizacji są WŁĄCZONE. Lokalizacja wspomaga działanie bluetooth.

Proponujemy Państwu zakup tabletu lub laptopa z naszej oferty:
Tablet Acer Iconia One 7 Laptop 2w1 Acer TravelMate B118

Programowanie robota z użyciem komputera lub laptopa wymaga podłączenia Photon Magic Dongle , który jest sprzedawany osobno:

Magic Dongle do robota Photon
Photon Magic Dongle to niewielkie urządzenie, które umożliwia:
  • integrację robota z komputerem,
  • wykorzystanie tablicy interaktywnej podczas zajęć z robotem,
  • programowanie z użyciem narzędzi Scratch, Blockly, MakeCode i innych,
  • programowanie aż do 8 Photonów z każdego komputera w pracowni informatycznej.

Krok 1

Krok 2

Krok 3

Krok 4

Aplikacje producenta

Photon EDU

Aplikacja dedykowana pedagogom. Pozwalająca na prowadzenie zajęć w oparciu o dedykowane scenariusze. Do bezpłatnego pobrania w sklepie GooglePlay oraz AppStore.

Aplikacja dostępna jedynie w ofercie dystrybucji na rynku edukacyjnym. Robot zakupiony poprzez kanały rynku konsumenckiego (m.in. w sklepach stacjonarnych) nie połączy się z aplikacją Photon EDU. Interfejs aplikacji i instrukcje w języku polskim.

Aplikacja dostosowana jest do pracy z większą grupą dzieci. Kody dostępu umieszczone w scenariuszach otwierają konkretny interfejs, z określonymi i niezbędnymi elementami do przeprowadzenia danej lekcji, nie ma tam żadnych dodatkowych i niepotrzebnych opcji, które mogłyby rozproszyć dzieci.

Photon Coding

Aplikacja przeznaczona dla pedagogów chcących samodzielnie prowadzić zajęcia, w oparciu o własne autorskie scenariusze prowadzenia zajęć.

W aplikacji Photon Coding nie mamy żadnych ograniczeń, żadnych tutoriali, wszystko jest odblokowane od samego początku. Nic tylko programować! Dzieci, które przeszły aplikację Photon Robot lub po prostu nie chcą jej przechodzić, bo znają podstawy programowania, mogą wykorzystać aplikację Photon Coding, aby rozwijać swoją pasję. Dobry nauczyciel to kreatywny nauczyciel. Aplikacja umożliwia również tworzenie własnych autorskich scenariuszy nauczycielom, którzy chcą wykorzystywać Photona podczas swoich zajęć szkolnych (nie tylko związanych z informatyką).

Photon Robot

Fabularna aplikacja przeznaczona dla samodzielnie pracujących dzieci, znajdująca zastosowanie m.in. w świetlicach szkolnych. Poniżej znajdują się linki do pobrania aplikacji.

Aplikacja składająca się z 10 rozdziałów zapewnia dzieciom kilkanaście tygodni wspaniałej i rozwijającej zabawy. W każdym rozdziale dzieci wezmą udział w kolejnych perypetiach Photona, zmierzą się z wyzwaniami związanymi z podstawami programowania, odkrywaniem możliwości robota, a w efekcie pomogą mu zdobyć nowe umiejętności.

Photon Magic Bridge

Aplikacja Photon Magic Bridge, w połączeniu z urządzeniem Photon Magic Dongle, pozwala korzystać z aplikacji na komputerze i połączyć się nawet z 8 robotami jednocześnie! Ponadto, aplikacja Magic Bridge zawiera dostęp do popularnych programów, jak Scratch czy Make Code.

Aplikacja Photon Dongle dostępna do bezpłatnego pobrania na stronie https://photonrobot.com/pl/magic-bridge

Photon Rivals - JUŻ WKRÓTCE

Aplikacja dedykowana jest dzieciom podczas czasu wolnego. Świetna zabawa z elementami rywalizacji idealnie opisują działanie aplikacji. Dzięki refleksowi, sprytowi i strategicznemu myśleniu dzieci staną się mistrzami Photonowych bitew.

Interfejsy programowania

Photon DRAW (przedszkole)

Photon Draw został zaprojektowany z myślą o najmłodszych. Już nawet 3-4 letnie dzieci są w stanie programować rysując ścieżkę palcem na ekranie.

Rozwija u dzieci:
  • Zdolności manualne
  • Orientację przestrzenną
  • Zrozumienie logiki wydarzeń „krok po kroku”

Photon BADGE (przedszkole i szkoła podstawowa)

Photon Badge stworzono dla dzieci, które potrafią zrozumieć bardziej złożone ciągi logiczne. Projektujemy program robota używając prostych symboli instrukcji.

Rozwija u dzieci:
  • Wyobraźnię przestrzenną
  • Planowanie, przewidywanie
  • Algorytmikę (powtarzalność czynności)

Photon BLOCKS (szkoła podstawowa)

Photon Blocks opracowano z dziećmi, które potrafią już czytać. Na tym etapie rozwoju, układając kolorowe bloki instrukcji, dzieci są w stanie zrozumieć czym jest konfigurowalność czy złożone operacje.

Rozwija u dzieci:
  • Umiejętności analityczne
  • Projektowania złożonych sekwencji programu z wykorzystaniem czujników
  • Umiejętności wczesnego wykrywania błędów
  • Umiejętności optymalizacji napisanych programów

Photon CODE (szkoła podstawowa i szkoła średnia)

Photon CODE powstał, aby wprowadzać dzieci do świata "prawdziwego programowania". Interfejs jest całkowicie po angielsku, przypomina klasyczny kod w konsoli. Dzieci układają gotowe bloki tekstu tworząc swoje programy.

Rozwija u dzieci:
  • Rozumienie struktury i składni kodu w „prawdziwym” programowania
  • Zdolności analityczne
  • Rozumienie bardziej zaawansowanej algorytmiki

    SWIFT (szkoła podstawowa i szkoła średnia)

    Specjalne kursy przygotowane na rewolucyjnej platformie Apple Swift Playgrounds pozwalają uczniom na naukę podstaw programowania w języku Apple Swift z wykorzystaniem robota Photon. Kursy dostępne tylko na Apple iPad.

    SCRATCH (szkoła podstawowa i szkoła średnia)

    Dzięki integracji z komputerem, możliwe stało się programowanie do 8 robotów na raz w Scratchu. Rozwija u dzieci:
    • myślenie komputacyjne,
    • rozwiązywanie problemów,
    • zrozumienie działania nowych technologii.

    MAKE CODE/JAVA SCRIPT (szkoła podstawowa i szkoła średnia)

    Wykorzystanie graficznych narzędzi blokowych do programowania robota. Rozwija u dzieci:
    • kreatywność,
    • rozumienie wieloaspektowe,
    • rogramowanie w języku skryptowym,
    • współpracę.

    Integracje

    Integracja z komputerem

    Integracja robota z komputerem za pomocą Photon Magic Dongle (do kupienia osobno) umożliwia wykorzystanie wielu dodatkowych interfejsów programowania tj. Scratch MakeCode czy Javascript. Dodatkowo aplikacja otwiera możliwość używania dodatkowych narzędzi zewnętrznych np. tablica interaktywna, Makey Makey, co sprawia, że nauka z Photonem stała się jeszcze bardziej interesująca.

    Integracja z interaktywną tablicą

    Kodowanie na ekranie! Dzięki integracji Photona z komputerem, możliwe jest programowanie bezpośrednio z interaktywnej tablicy podczas lekcji, prowadzenie zajęć grupowych. Zainteresowanie i zaangażowanie całej klasy podczas nauki nigdy nie było prostsze.

    Integracja z Funtronic

    Dedykowane Photonowi aplikacje zainstalowane na Magicznym Dywanie umożliwiają kreowanie wirtualnego i interaktywnego środowiska do programowania. Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w edukacji jest dzięki temu na wyciągnięcie ręki.

    Integracja z Makey Makey

    Wykorzystanie Makey Makey, czyli kreatywnego zestawu do wymyślania wynalazków daje nieograniczone możliwości rozbudowywania interakcji z Photonem. Sterowanie robotem za pomocą owoców? Teraz jest to możliwe.

    Integracja z IBM Watson

    Integracja z super komputerem IBM Watson wprowadza interakcję z Photonem na zupełnie nowy poziom. Dzięki głosowemu programowaniu, obsługa robota staje się także możliwa dla dzieci z niepełnosprawnościami układu ruchu.

    Scenariusze

    W zestawie z robotem, nauczyciel otrzymuje pakiet scenariuszy i przykładów prowadzenia zajęć, czyli dokładną instrukcję przeprowadzenia lekcji z odniesieniem do poszczególnych celów podstawy programowej, określonej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
    Dzięki stale rozwijanej i aktualizowanej bazie scenariuszy (dostępnej online), robot może zostać wykorzystany również do nauki przedmiotów pozainformatycznych (takich jak: matematyka, geografia, fizyka czy nawet języków obcych).
    Photon w połączeniu ze scenariuszami dostosowany jest do prowadzenia zajęć grupowych. Stymuluje rozwój dzieci nie tylko w obszarze poznawczym i społecznym, ale również umożliwia realizację treści programowych z obszaru emocjonalnego i fizycznego.

    Bezpłatne przykładowe scenariusze zajęć do pobrania:

    Mata

    Dedykowana mata edukacyjna opracowana przez specjalistów innowacyjnej edukacji. Pozwala uatrakcyjniać i ułatwiać pracę z robotem, tworząc wirtualną przestrzeń, w której porusza się robot.

    Wymiary całkowite maty po rozłożeniu: 190 cm x 130 cm
    Mata w prosty sposób pozwala na ćwiczenie:

    • orientacji przestrzennej,
    • operowania w różnych układach przestrzennych (opis poniżej),
    • szacowania odległości,
    • analizowania, planowania i weryfikowania trasy.

    Dzięki specjalnie zaprojektowanym elementom dzieci mogą operować robotem w różnych orientacjach przestrzennych:

    • planszy podzielonej w szachownicę (2 pola do przodu, 3 w prawo),
    • układzie współrzędnych znanym z szachów (np. pole A3, B2, D4),
    • układzie północ-południe wschód-zachód,
    • polach oznaczonych kolorowymi kształtami (trójkąty, koła, gwiazdki),
    • polach oznaczonych elementami charakterystycznymi (studnia, mostek, las).

    Zastosowanie maty edukacyjnej:

    • uatrakcyjnienie samodzielnej zabawy i pracy w domu,
    • zajęcia szkolne i przedszkolne,
    • warsztaty z robotami.

    Mata do kupienia pod kodem 821202.

    Fiszki

    Kwadratowe fiszki ułatwiają prowadzenie zajęć z wykorzystaniem Robota Photon EDU. Fiszki zawierają strzałki i inne obrazki na kolorowym tle
    • 24 szt. 
    • wym. 10 x 10 cm
    Fiszki do kupienia pod kodem 821204.


    Tematyka strony: wyposażenie szkół, wyposażenie przedszkola, pomoce edukacyjne, pomoce dydaktyczne, wyposażenie żłobków i przedszkoli
    Kliknij, aby się z nami skontaktować