Darmowa wysyłka zamówień internetowych od 150 zł. Przelew 14 dni dla placówek publicznych.

Photon


INFORMACJE PODSTAWOWE
  • Wymiary Photona
  • Zawartość pudełka
  • Wymagania techniczne
  • Dziecko i Photon
  • Photon i nowe technologie
ZASADY DZAŁANIA
  • Krok 1: Włączanie Photona
  • Krok 2: Łączenie się z robotem
  • Krok 3: Rozwój robota
  • Krok 4: Programowanie
  • Możliwości Photona
OBUDOWA METODYCZNA
  • Warsztaty
  • Lekcje pokazowe
  • Bezpłatne scenariusze
  • Aplikacja edukacyjna
ZESTAWY Z PHOTONEM

Pierwszy ROBOT EDUKACYJNY na miarę XXI wieku, który rozwija się razem z dzieckiem.
Przyjazny, bezpieczny, wyjątkowy.

Wymiary

Zawartość pudełka

Wymagania techniczne

Do nauki programowania z robotem Photon niezbędne jest urządzenie mobilne (tablet, smartfon) lub komputer albo laptop (z podłączonym Photon Magic Dongle, który jest sprzedawany osobno).

Wymagania minimalne tabletu lub smartfonu do sterowania robotem:
  • procesor 1.2 GHz, 4 rdzenie
  • pamięć 8 GB, pamięć RAM 1 GB DDR3
  • ekran 7”, rozdzielczość 1024 x 600
  • system min. Android 4.4 KitKat
  • bluetooth min. Bluetooth 4.0.
W przypadku komputerów z systemem Windows, Photon Magic Dongle działa z komputerami wyposażonymi w system Windows 7 i nowsze.

Proponujemy Państwu zakup tabletu lub laptopa z naszej oferty:
Tablet Acer Iconia One 7 Laptop 2w1 Acer TravelMate B118

Programowanie robota z użyciem komputera lub laptopa wymaga podłączenia Photon Magic Dongle , który jest sprzedawany osobno:

Magic Dongle do robota Photon
Photon Magic Dongle to niewielkie urządzenie, które umożliwia:
  • integrację robota z komputerem,
  • wykorzystanie tablicy interaktywnej podczas zajęć z robotem,
  • programowanie z użyciem narzędzi Scratch, Blockly, MakeCode i innych,
  • programowanie aż do 8 Photonów z każdego komputera w pracowni informatycznej.

Dziecko i Photon

Photon rozwija się wraz z dzieckiem, przekazuje dzieciom wiedzę na temat skomplikowanej technologii poprzez doświadczenia i eksperymenty.

Oznacza to, że jego umiejętności są ściśle powiązane z tym czego nauczyło się dziecko. Po wyjęciu Photona z pudełka, robot nie potrafi nic. To dzieci pomagają mu nauczyć się wszystkiego od podstaw – kierunków, kolorów czy nawet reagowania na bodźce i interakcję z otoczeniem. Przy tej okazji, dzieci uczą się jak działają technologie oraz stawiają swoje pierwsze kroki w świecie programowania. Uczą się nawet o tym nie wiedząc!

Ze względu na rozbudowane możliwości Photona oraz liczne dedykowane aplikacje dostosowane do dzieci w różnym wieku (od 3 do 18 lat), robot z powodzeniem może być wykorzystywany w przedszkolach, szkołach podstawowych, szkołach średnich. Fantastycznie sprawdza się jako urządzenie wspierające rozwój dzieci w świetlicach szkolnych, bibliotekach oraz podczas zajęć specjalnych.

Photon DRAW (przedszkole)

Photon Draw został zaprojektowany z myślą o najmłodszych. Już nawet 3-4 letnie dzieci są w stanie programować rysując ścieżkę palcem na ekranie.

Rozwija u dzieci:
  • Zdolności manualne
  • Orientację przestrzenną
  • Zrozumienie logiki wydarzeń „krok po kroku”

Photon BADGE (przedszkole i szkoła podstawowa)

Photon Badge stworzono dla dzieci, które potrafią zrozumieć bardziej złożone ciągi logiczne. Projektujemy program robota używając prostych symboli instrukcji.

Rozwija u dzieci:
  • Wyobraźnię przestrzenną
  • Planowanie, przewidywanie
  • Algorytmikę (powtarzalność czynności)

Photon BLOCKS (szkoła podstawowa)

Photon Blocks opracowano z dziećmi, które potrafią już czytać. Na tym etapie rozwoju, układając kolorowe bloki instrukcji, dzieci są w stanie zrozumieć czym jest konfigurowalność czy złożone operacje.

Rozwija u dzieci:
  • Umiejętności analityczne
  • Projektowania złożonych sekwencji programu z wykorzystaniem czujników
  • Umiejętności wczesnego wykrywania błędów
  • Umiejętności optymalizacji napisanych programów

Photon CODE (szkoła podstawowa i szkoła średnia)

Photon CODE powstał, aby wprowadzać dzieci do świata "prawdziwego programowania". Interfejs jest całkowicie po angielsku, przypomina klasyczny kod w konsoli. Dzieci układają gotowe bloki tekstu tworząc swoje programy.

Rozwija u dzieci:
  • Rozumienie struktury i składni kodu w „prawdziwym” programowania
  • Zdolności analityczne
  • Rozumienie bardziej zaawansowanej algorytmiki

    SWIFT (szkoła podstawowa i szkoła średnia)

    Programowanie robota przy użyciu języka Apple Swift. (dostępne tylko na Apple iPad).

    SCRATCH (szkoła podstawowa i szkoła średnia)

    Uczniowie programują Photona używając programu Scratch.

    MAKE CODE/BLOCKLY (szkoła podstawowa i szkoła średnia)

    Wykorzystanie graficznych narzędzi blokowych do programowania robota.

    JAVASCRIPT (szkoła podstawowa i szkoła średnia)

    Tworzenie zaawansowanych programów z wykorzystaniem języka skryptowego.

    Photon i nowe technologie

    Integracja z komputerem PC

    Integracja robota z komputerem za pomocą Photon Magic Dongle (do kupienia osobno) umożliwia wykorzystanie takich narzędzi jak: Scratch, MakeCode oraz tablica interaktywna do nauczania programowania za pomocą Photona.

    Integracja z tablicą interaktywną

    Kodowanie na ekranie! Dzięki integracji Photona z komputerem, możliwe jest programowanie bezpośrednio z interaktywnej tablicy podczas lekcji, prowadzenie zajęć grupowych. Zainteresowanie i zaangażowanie całej klasy podczas nauki nigdy nie było prostsze.

    Integracja z Magicznym Dywanem

    Dedykowane Photonowi aplikacje zainstalowane na Magicznym Dywanie umożliwiają kreowanie wirtualnego i interaktywnego środowiska do programowania. Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w edukacji jest dzięki temu na wyciągnięcie ręki.

    Integracja z Makey Makey

    Wykorzystanie Makey Makey, czyli kreatywnego zestawu do wymyślania wynalazków daje nieograniczone możliwości rozbudowywania interakcji z Photonem. Sterowanie robotem za pomocą owoców? Teraz jest to możliwe.

    Integracja z Apple Swift Playgrounds

    Specjalne kursy przygotowane na rewolucyjnej platformie Apple Swift Playgrounds pozwalają uczniom na naukę podstaw programowania w języku Apple Swift z wykorzystaniem robota Photon. Kursy dostępne tylko na Apple iPad.

    Integracja z IBM Watson

    Integracja z super komputerem IBM Watson wprowadza interakcję z Photonem na zupełnie nowy poziom. Dzięki głosowemu programowaniu, obsługa robota staje się także możliwa dla dzieci z niepełnosprawnościami układu ruchu.

    Krok 1

    Krok 2

    Krok 3

    Krok 4

    Możliwości


    Bezpłatne scenariusze

    W zestawie z robotem, nauczyciel otrzymuje pakiet scenariuszy i przykładów prowadzenia zajęć, czyli dokładną instrukcję przeprowadzenia lekcji z odniesieniem do poszczególnych celów podstawy programowej, określonej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

    Dzięki stale rozwijanej i aktualizowanej bazie scenariuszy (dostępnej online), robot może zostać wykorzystany również do nauki przedmiotów pozainformatycznych (takich jak: matematyka, geografia, fizyka czy nawet języków obcych).

    Photon w połączeniu ze scenariuszami dostosowany jest do prowadzenia zajęć grupowych. Stymuluje rozwój dzieci nie tylko w obszarze poznawczym i społecznym, ale również umożliwia realizację treści programowych z obszaru emocjonalnego i fizycznego.

    Bezpłatne przykładowe scenariusze zajęć do pobrania:

    Aplikacja edukacyjna

    Photon EDU

    Aplikacja dedykowana pedagogom. Pozwalająca na prowadzenie zajęć w oparciu o dedykowane scenariusze. Do bezpłatnego pobrania w sklepie GooglePlay oraz AppStore.

    Aplikacja dostępna jedynie w ofercie dystrybucji na rynku edukacyjnym. Robot zakupiony poprzez kanały rynku konsumenckiego (m.in. w sklepach stacjonarnych) nie połączy się z aplikacją Photon EDU. Interfejs aplikacji i instrukcje w języku polskim.


    Pozostałe aplikacje

    Photon Coding

    Aplikacja przeznaczona dla pedagogów chcących samodzielnie prowadzić zajęcia, w oparciu o własne autorskie scenariusze prowadzenia zajęć.


    Photon Robot

    Fabularna aplikacja przeznaczona dla samodzielnie pracujących dzieci, znajdująca zastosowanie m.in. w świetlicach szkolnych. Poniżej znajdują się linki do pobrania aplikacji. 


    Photon Dongle

    Aplikacja umożliwiająca programowanie robota przy pomocy komputera, wykorzystanie tablicy interaktywnej i innych integracji. Aplikacja Photon Dongle dostępna do bezpłatnego pobrania na stronie

    www.photonrobot.pl.

    Photon Rivals

    Aplikacja dedykowana do zabawy i rywalizacji "na czary" pomiędzy robotami w wolnym czasie uczniów. W tej aplikacji liczy się refleks, spryt i strategiczne myślenie.


    Tematyka strony: wyposażenie szkół, wyposażenie przedszkola, pomoce edukacyjne, pomoce dydaktyczne, wyposażenie żłobków i przedszkoli
    Kliknij, aby się z nami skontaktować