Programy multimedialne terapeutyczne dla dzieci

Multimedialne programy terapeutyczne dla dzieci

Pierwsze lata życia są dla dziecka bardzo istotne, jeśli chodzi o rozwój poznawczy. Wtedy to kształtują się wzorce zachowań i reakcji na różnorodne bodźce płynące z otoczenia. Niekiedy odbiór ten bywa zaburzony. Wtedy trzeba powziąć działania, które doprowadzą do poprawy niekorzystnego rozwoju, nakierowania go na odpowiednie tory. Jedno z takich kół ratunkowych stanowi odpowiednia terapia, która może być wspierana multimedialnymi programami terapeutycznymi.

Integracja sensoryczna (terapia) jest rodzajem działań o charakterze terapeutycznym, mających na celu umożliwienie prawidłowego rozwoju w zakresie odbioru wrażeń zmysłowych (percepcji), ich odpowiedniej segregacji, a także ich oceny oraz interpretacji przez mózg (przetwarzania informacyjnego). Dzięki właściwemu funkcjonowaniu powyżej wymienionych czynności reakcja na wspomniane bodźce może być adekwatna do sytuacji, w której się one pojawiły. Pomoce dydaktyczne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wspomogą ich także w terapii logopedycznej, dysleksji, dysgrafii czy dyskalkulii. Ważne jest także wsparcie dzieci z takimi zaburzeniami jak autyzm, zespół Aspergera, ADHD czy zaburzeniami dojrzałości emocjonalnej i społecznej.

Terapia dzieci szkolnych może być prowadzona poprzez specjalne programy multimedialne dla dzieci. Mowa tutaj między innymi o różnego rodzaju modułach interaktywnych (reagujących na określone działania dziecka), matach do gry, czy aktywnych planszach. Program multimedialny terapeutyczny, aby należycie spełniał swoje zadania, musi przede wszystkim angażować różne zmysły, być dostosowany do wieku i zaburzeń malucha. 

Niewątpliwie multimedialne programy do terapii wspierają nauczycieli i terapeutów w pomaganiu dzieciom w ich codziennej pracy i ułatwiają osiągnie coraz to lepszych wyników przez dzieci. Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wspierane terapią poprzez różne metody chętniej uczestniczą w często żmudnych i wieloletnich zajęciach. Różnorodne formy pracy z dziećmi zwykle są także bardziej efektywne.

Zapisz na liście

Brak list.
Dodaj nową listę